ladies-in-malawi.reismee.nl

We have arrived

We zijn veilig aangekomen! Vanmorgen om 9:00u zijn weop Malawiaanse bodem geland!

De vlucht(en) gingen goed.. het bleef wel raar om eerst naar Düsseldorf te rijden, te vliegen naar A’dam en vervolgens weer bijna over Düsseldorf verder te vliegen. Maar we konden alle overstappen halen! Nou ja.. op Nairobi werd het nog spannend ;) De rijen bij de douane waren lang & uiteraard stonden wij niet in de snelste rij .. grr! Eindelijk erdoor wilden we gauw naar ons vliegtuig sprinten, ging de meneer van de douane beweren dat Marit een schaar in haar handbagage had.. wij alles onderzoeken, zeggen dat ze die echt niet in dr handbagage had, dat Schiphol ook niks gezegd had en ons vliegtuig met 25 min zou opstijgen.. Uiteindelijk bleek er in een first-aid- tasje een klein schaartje in een achtervakje te zitten. Gelukkig mochten we toen snel door en konden we onze vlucht halen. Deze vlucht sliepen we eindelijk wat.. we waren moe na een brakke nacht van reizen en slecht slapen.

Op Malawi AirPort verliep alles gelukkig vlot!! Visa voor de komende 30 dagen was snel geregeld en al onze koffers waren in 1x en op tijd aangekomen (een huisgenootje hier wacht nog steeds op een koffer sinds woensdag). Daarna zagen we dan eindelijk Johnny staan met een bordje met onze namen erop!! We zijn er echt.. ons avontuur begint nu echt! Het eerst wat je doet is geld pinnen, een Malawiaanse simkaart kopen en dan door naar ons huis.

Dankbaar om hier veilig te zijn en ons vrijwilligershuis ziet er goed uit. Daar kregen we van de coördinator eerst een rondleiding en briefing van een uur. Toen waren we even alleen thuis (wonen met 8 mensen in totaal hier) & kon het uitpakken beginnen. okee... en Sophia kwam erachter dat ze echt misschien toch wel veel te veel kleding mee had.. maar hé, keus hebben is fijn toch en ik hoop gewoon veel hier te laten ;)

Net even in onze straat gelopen.. nog gek en onwerkelijk, maar we kijken uit naar de 9 weken vol avontuur die gaan komen!

Volgende week meer, dan moeten we op gesprek bij Nursing Council & horen wewanneer we in het ziekenhuis mogen starten.

Nu vallen onze ogen echt dicht bij het typen... dus powernap time voor deze ladies in Malawi ;)

Liefs, Marit & Sophia

Marieke

Goed om te lezen en foto’s te zien! Marit met haar schaar ? Sophia met kleding ? Slaap lekker lieverds & geniet! Dank voor jullie verhaal ?

Oma Bos

Wat fijn dat alles toch goed is gegaan! Lekker slapen en een fijne tijd daar! Liefs

Joanneke

Lieve meiden, heerlijk jullie verhaal te lezen. Gelijk avontuur! Fijn dat jullie er zijn en uitkijken naar de komende weken. Veel plezier en zegen daar!
Dikke knuffels??

Fennie

Fijn dat jullie veilig aankwamen en een leuk huis hebben.
Indrukwekkend wat jullie in het ziekenhuis mee maken.
Leuk om jullie leef en werk omgeving te zien. Zo reizen we met jullie mee
Veel plezier !!geduld!!!! en wijsheid.!!!!
Fijne en goeie tijd samen
Groet Fennie.