ladies-in-malawi.reismee.nl

WildLife Centre and Citytour

Dag 2 & 3, het weekend is voorbij! Het was zowel zaterdag als zondag erg zonnig, vandaag half bewolkt maar wel erg warm.

We hebben lekker gezond zondag morgen, conclusie: de zon is erg sterk! We gingen naar de Shoprite, de term ‘Malawiaanse Albert Heijn’ past perfect. Het is een grote supermarkt met veel westerse producten.

On the way back; hebben wij voor het eerst in een mini bus gezeten. Het was een hele ervaring waarbij we half bij elkaar op schoot zaten en iedereen om ons heen moest lachen om ons ..het was erg (!) oncomfortabel. Maar maakt het beeld van Afrika steeds iets completer.

Eenmaal thuis aten we een tosti, heerlijk met Nederlands kaas. Én gingen we voor het eerst zelf op stap. We appten onze privé tuk-tuk driver, helaas kwam hij met een geleende auto. Volgende keer beter dus! Het WildLife Centre was erg gaaf; dieren die veilig in een park zitten na een onveilig leven in het wild. We hebben veelal apen gezien, maar ook een uil en een krokodil. Helaas speelden de python en de antilopen verstoppertje en was de leeuw vorig jaar dood gegaan. Maar desondanks enorm gaaf!

Vandaag na het eten van de overgebleven pannenkoeken van gisterenavond, maakten we ons klaar om de citytour te gaan doen. We zijn rondgeleid door Lilongwe en hebben de markt gezien, maar ook Westerse winkels. Op de markt spreekt elke verkoper je aan en willen je graag van alles verkopen, maar op geen enkel moment zijn ze gericht op stelen. Je kunt als meiden hier gewoon lopen zonder mannelijke bescherming bij je te hebben. Het is overdagveilig hier! (Voor Sophia een aangename ontdekking.. Congo en Burundi waren 2jr geleden namelijk lang niet zo veilig!)

Op de terugweg reden we wél met de tuk tuk naar huis. Een erg leuke, wiebelige ervaring.

Op dit moment rusten we wat uit en wordt er zo eten gemaakt, wel te verstaan aardappels met sperziebonen en vlees. Dat zal vast heerlijk smaken!

Dit was het dan, de volgende blog volgt hopelijk snel. Veel leesplezier, liefs!

Hetty

Indrukwekkend allemaal...ook die regenwolk ...hoe warm is erg warm,hier 6 graden....

Frouke

Nou zeg, dat je daar ook gewoon Hollands eten kunt eten. En tosti. Had er een heel ander beeld van. Maar wel lekker. Leuk dat jullie eerst maar eens rond gaan kijken in vrije tijd. Waarom begint het echte werken? (haha)

Marit & Sophia Wien & de Ruiter

Klopt, je hebt hier eigenlijk bijna alles in de supermarkt wat NL ook heeft. Heel gek. 2 Jr geleden toen ik in C&B was.. Waren er alleen lokale marktjes. Morgen hebben we een gesprek met iemand van Nursing Council. Een soort sollicitatie gesprek.. Zij kan dan beslissen of we gelijk mogen werken hier als verpleegkundige of eerst nog moeten meekijken in het ziekenhuis van de overheid.

Oma Bos

Leuk,om te lezen. Ben benieuwd of jullie aan het werk mogen. Groetjes