ladies-in-malawi.reismee.nl

Back Home -- Marit

VEILIG THUIS!

Dat bleek nog niet eens zo makkelijk. Op vrijdagochtend erachter komen, via de KLM app, dat de vlucht gecanceld was en je vervolgens van KLM afhankelijk bent: dat is niet leuk. KLM kon voor ons echt alleen de 'beste' optie geven, dat was op zondagmiddag pas terug vliegen. Wij dus naar het vliegveld in Lilongwe smekend om met de vlucht mee naar huis te kunnen. Het werkte, ze regelden heel lief voor ons een vlucht via Congo, Addis Abeba, Frankfurt en uiteindelijk Düsseldorf. Dus op zondagmorgen konden we eindelijk onze familie weer knuffelen!

Voor mezelf sprekend is de reis een groot avontuur geweest. Van te voren wist ik niet zo goed hoe het mij zou bevallen, een hele andere wereld. Maar het was echt fantastisch!
Het ziekenhuis was in het begin erg wennen, dit omdat de normale female en male wards erg rustig waren en je als verpleegkundige niet veel kon doen. Maar na de oriëntatie heb ik de leuke en spannende dingen uitgekozen en heb ik uiteindelijk hele gave operaties en prachtige bevallingen gezien. Én was het heel gezellig met alle lieve collega's bij de OPD.

Malawi, 'The Warm Heart of Africa', dit kan ik beamen. Het land is erg mooi, de mensen zijn vriendelijk en ik voelde mij veilig.
Het was prachtig om de natuur en cultuur van dit land te leren kennen. Het is niet voor te stellen, als je in NL bent, hoe er daar wordt geleefd. Als ik er aan terug denk lijkt het soms wel een grote droom: rijden in een mini bus, tomaten kopen tussen de locals en de was doen zonder machine.....

Het was onvoorstelbaar leuk. Ik, die nog nooit buiten Europa was geweest, opeens op reis in Malawi. Maar nu ik terug ben merk ik dat ik nog wel een keer zo'n reis wil doen. En sowieso nog een keer naar Afrika ga. Blijkbaar houd ik toch wel van vliegen en maakte de reis naar dit verre land alles goed.

Nu alweer drie dagen thuis, en het voelt af en toe nog heel gek. Vorige week sprong ik in 28 graden nog van een cliff bij het Otter Point in Cape Maclear, dat is niet in te denken als ik nu naar buiten kijken en het zo gaat regenen....

Het is heerlijk om nu nog even vrij te zijn en iedereen weer te zien en alle mooie foto's te laten zien. Hier ga ik nog even van genieten voor ik echt weer moet gaan werken, want er mag best wat geld op de plank komen.

Dit is de laatste blog. Het was toch wel heel erg leuk om dit te doen en jullie zo op de hoogte te houden. Bedankt voor alle leuke en enthousiaste reacties!!!!!

Voor nu, ik zie jullie vanzelf allemaal wel weer. Dus tot dan!!!!

TIONANA


Reacties

Reacties

Joanneke

Tionana Marit!!!

fbrouwerij@gmail.com

Genoten van jullie leuke reisverslagen en foto's. Bedankt dat ik mee mocht lezen en kijken. Geniet nog lekker na. En geniet ook weer van thuis zijn. Groetjes, Frouke IJsselstijn.

Dick

Dankbaar dat jullie weer veilig thuis zijn.
Super blij dat we jou weer konden 'knuffelen...!
Xp

Qoma Bos

Het was steeds mooi om je mooie verhalen en foto's te zien. Heb er van genoten en zal ze missen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!