ladies-in-malawi.reismee.nl

66 dagen Malawi... Sophia

Dit is dan echt de laatste blog! Wat gingen 9 weken snel voorbij, wat ben ik ongelooflijk dankbaar dat ik dit avontuur mocht beleven en wat vond ik dit geweldig. Ik ben geloof ik geen huismus meer :) Op naar meer van zulke avonturen in mijn leven, maar nu eerst weer werken en geld sparen!! Haha. Oh en het is natuurlijk ook heel fijn iedereen hier weer te zien en knuffelen.

In Malawi bedacht ik op eens.. Ik ben hier 65 dagen (werden er 66). Ik ga zoveel typerende dingen noteren als dagen dat ik hier ben voor in mijn laatste blog. Bij deze mijn "samenvatting" van Malawi! Bedankt voor jullie trouwe lezers gedrag en alle lieve woorden. Was heel leuk om steeds te lezen.

Nu lijkt het allemaal alweer onwerkelijk.. Ik mis het nu al, Tionana Malawi!!

1. Het land waar ze beter kunnen fietsen dan in Nederland.. Mannen die fietsen met kilo's hout hoog opgestapeld achterop
2. Het land van de eindeloze mais(velden)
3. Het land met sterke vrouwen die heel goed balans kunnen houden met van alles op hun hoofd
4. Het land van de verbluffende mooie natuur
5. Het land waar 18 mensen in een 12 pers minibusje niet vol genoeg is en er makkelijk tot 20 personen gepropt kan worden
6. Het land met geweldige safari's naar Zambia
7. Het land dat het fixt met de middelen dat ze hebben
8. Het land waar kippen over de afdeling lopen in het ziekenhuis
9. Het land waar rauw vlees wordt bereid naast de vaccinaties voor jonge kinderen
10. Het land van de adembenemende zonsondergangen
11. Het land van slapen tussen de zebra's
12. Het land van Nsima (maismeel en water, typisch Malawiaans eten)
13. Het land van een hoofstad met rijkdom en arme dorpen zelfgebouwde hutjes/krotten
14. Het land van de mooie vogels, waarbij ik een op de 2e dag gespotte fel blauwe vogel nooit meer heb kunnen vastleggen op beeld.
15. Het land van je verjaardag vieren met het hele ziekenhuis
16. Het land van African Massage (hobbelen op slechte wegen)
17. Het land van airtel ^^
18. Het land van maar 1 soort (straat) hond
19. Het land van slapende zusters op de afdeling
20. Het land van 'geen geld' als ontslagreden uit het ziekenhuis
21. Het land van Bilharzia (parasiet in Lake Malawi.. Over 6 weken moeten we er nog pillen tegen nemen. Anders eten ze al je organen op, hihi)
22. Het land van Chichewa
23. Het land van William de Tuktuk/taxi chauffeur
24. Het land van hotels met fijne zwembaden om te relaxen
25. Het land waar ze redelijk goed Engels kunnen
26. Het land van Coco's en Food Lovers Market met z'n geweldige smoothies
27. Het land met het altijd mooie Lake Malawi
28. Het land van links rijden
29. Het land van Nursing Council
30. Het land waar je trouw je malaria pillen moet slikken
31. Het land waar ik 3 baby's geboren mocht zien worden op mijn verjaardag
32. Het land met maar 1 (door ons niet gevonden) Giraffe
33. Het land van de Malawian kwacha
34. Het land waar ik voor het eerstzolang van huis bleef
35. Het land waar ik tante werd van mijn 1e nichtje
36. Het land van de extreem krachtige zon
37. Het land van onze geweldige schoonmaakster Lukia
38. Het land waar geld van mij 'verdween'
39. Het land van een uberfijn en goed Doingoood house
40. Het land van de altijd glimlachende guards Yohane en Fransico
41. Het land van 9 weken lang zelf je ondergoed en sokken wassen met de hand
42. Het land van 32 graden in februari
43. Het land van de tropische regenbuien
44. Het land van 8 weken bovenin het stapelbed slapen met 4 of 5 slaapkamer genoten
45. Het land van mijn 25e verjaardag
46. Het land van de Shoprite en Chipiku
47. Het land van de vele gekko's in huis
48. Het land waar ik mijn eerste infuus ooit mocht prikken
49. Het land waar ze in het donker allemaal met groot licht aan rijden, waardoor je constant verblind wordt.
50. Het land waar ik voor het eerst een keizersnede/natuurlijke bevalling heb gezien
51. Het land van geweldige organisatie Chance 4 Change
52. Het land van douchen in de regen
53. Het land waar ik Malawi in het voetbal stadion zag spelen
54. Het land waar ik antibiotica tabletten zonder recept kon kopen bij de pharmacie
55. Het land met honderden mooie Cichlids visjes!
56. Het land met geweldige kleurrijke Chitenje's
57. Het land van verbranden in februari
58. Het land waar ik de arts mocht assisteren bij een keizersnede
59. Het land van vreselijke omstandigheden de gevangenis
60. Het land van Flood Church waar wezohartelijk en mooi ontvangen werden en God mochten aanbidden
61. Het land van Casa Rossa, een geweldige plek om te verblijven met echt Italiaans eten!
62. Het land van wedstrijdje doen met Nijlpaarden in Liwonde National Park
63. Het land van de laatste dagen puur genieten van het azuur blauwe Lake Malawi bij Cape Maclear
64. Het land van fantastische coördinator Sanne en haar leuke Austen & natuurlijk mijn fijne en gezellige huisgenootjes Marit, Joosje, Tashmyn. Ruben, Audrey, Marissa, Petra, Susanne, Fredrikke, Carolien, Julia, Luka & Sharon
65. Het land dat voor altijd een plekje in mijn hart en gebed zal hebben. Tionana Malawi!

66. Het land waar we 12 uur langer moesten blijven, door een gecancelde vlucht.

Reacties

Reacties

Joanneke

Gaaf Sophia! Love you?

Dick

Dat moet wel een prachtig land zijn...! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!